18/1-10 11.24

Godmorgon kära människor! Klockan är 11.30 typ och jag är nyvaken såklart. Som jag sa för några dagar sen så är det Martin Luther King Jr.'s födelsedag idag så jag är ledig från skolan.
Dom här kommande dagarna jag har framför mig är både fruktansvärda men sköna. Dels fruktansvärda för att det endast är slutprov men sköna för att jag går i skolan mellan 8-11.50 (bara två lektioner per dag).
Igår var jag och Jule på biblan för att hämta nån bok till Jule och så jag kunde öva på parkera och kolla om jag hittade några design/kläder/fashion/typ böcker, vilket jag gjorde! En som heter fashion 101, gjord 2008 så relativt ny, det gillar jag! I den har dom lagt upp det så att alla sorters klädesplagg är för sig, första kapitlet är klänningar då finns alla möjliga slags klänningstyper där och information om var dom kommer ifrån, vem som gjorde dom moderna, vilka tyger klänningarna brukar vara sydda i och hur man har på sig dom. I början av kapitlet finns det två ordlistor, en med sömnader och en med tyger där dom beskriver vad det är och när man använder det. SUPERKUL! Nu ska jag göra lite mer frukost och sen läsa lite till :)


Här är till er och King Jr. blunda och njut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0